متفرقه

تمکن مالی آمریکا چیست؟

گفتنی است که تمکن مالی، یکی از مدارک مهم و ضروری برای اخذ ویزای بسیاری از کشور‌ها ازجمله، کشور‌های شینگن، آمریکا و کانادا است. این گواهی، درواقع سندی است که نشان می‌دهد یک فرد، برای زندگی و تحصیل، و یا یک شرکت یا مؤسسه، برای سرمایه‌گذاری، توانایی مالی لازم را دارد. بنابراین، اگر برای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و…، تصمیم دارید به آمریکا مهاجرت کنید، باید این سند را که نشان‌دهنده وجوه مالی کافی برای زندگی در آمریکا است را ارائه دهید. این سند، توسط بانک صادرشده و به آن، گواهی تمکن مالی آمریکا می‌گویند که هنگام درخواست ویزای آمریکا، باید در کنار دیگر مدارک، به سفارت آمریکا تحویل داده شود. لازم به ذکر است که با توجه به نوع ویزای درخواستی شما، مقدار تمکن مالی موردنیاز سفارت آمریکا، متفاوت است و مقدار دقیقی، توسط این سفارت، تعیین نشده است.

مقدار تمکن مالی موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

لازم است بدانید که مقدار تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، به عوامل مختلفی همچون، نوع تحصیل، مدتی که قصد تحصیل در این کشور را دارید، هزینه‌های زندگی و تحصیل در آمریکا و… دارد. سفارت آمریکا، شخصی را که درخواست ویزای تحصیلی را داده است، به‌عنوان فردی در نظر می‌گیرند که توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود همچون، مسکن، خوابگاه، کتاب و شهریه را در آن کشور دارد. اصولاً، برای اثبات تمکن مالی آمریکا جهت دریافت ویزای تحصیلی، مدارک زیر، موردنیاز است.

تأییدیه مالی

شما باید ازلحاظ مالی، توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل در آمریکا را داشته باشید و تأییدیه این موضوع را ارائه دهید. این تأییدیه مالی می‌تواند شامل گردش حساب بانکی و اسناد مالی خانواده و حامیان مالی شما باشد.

هزینه‌های زندگی و تحصیل

شما باید هزینه‌های تقریبی زندگی و تحصیل همچون، هزینه‌های مسکن و خوابگاه، شهریه دانشگاه، کتاب و دیگر هزینه‌های روزمره در آمریکا را داشته باشید و اسناد مربوط به آن را ارائه دهید. می‌توانید اطلاعات جامع‌تر را از دانشگاه یا مؤسسه‌ای که شما را پذیرش کرده است، دریافت کنید.

فرم I-20

اگر در یکی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش شوید، لازم است فرم I-20 را از آن دانشگاه دریافت کرده و برای سفارت ارسال کنید.

مقدار تمکن مالی موردنیاز برای اخذ ویزای کار آمریکا

لازم به ذکر است که تمکن مالی آمریکا برای اخذ ویزای کار، به نوع ویزا و شرایط شخصی شما بستگی دارد. مقدار تمکن مالی جهت اخذ این ویزا، معمولاً توسط مقام‌های مهاجرتی آمریکا تعیین‌شده و با توجه به شرایط شما، تغییرپذیر است. در بخش زیر، به مواردی که بر تمکن مالی موردنیاز جهت اخذ ویزای کار آمریکا تأثیرگذار هستند، می‌پردازیم.

حقوق و درآمد

ارائه اسناد و مدارکی در ارتباط با حقوق و درآمد شما ازجمله، فرصت‌های شغلی یا هر نوع قرارداد کاری در آن کشور، می‌تواند به اثبات تمکن مالی آمریکا برای اخذ ویزای کار، کمک کند.

مخارج مربوط به زندگی در آمریکا

مدارک مربوط به برخورداری از مسکن، بیمه (مراقبت‌های پزشکی) و دیگر هزینه‌های زندگی در آمریکا

پشتوانه مالی

اگر شما حامی مالی دارید یا دارای اسنادی مبنی بر سرمایه‌گذاری، حساب بانکی یا وام‌های معتبر هستید، می‌توانید آن را به‌عنوان اثبات تمکن مالی آمریکا، ارائه دهید.

مقدار تمکن مالی سفارت آمریکا برای اخذ ویزای توریستی

لازم است بدانید که برای برخورداری از تمکن مالی آمریکا جهت اخذ ویزای توریستی، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. کافی است که هزینه‌های لازم برای اقامت در طول سفر توریستی خود را داشته باشید و آن را اثبات کنید؛ این مبلغ، مقدار مشخص و تعیین‌شده‌ای ندارد. تمکن مالی موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی، می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

هزینه‌های مسافرت

این هزینه‌ها شامل مواردی مانند، هزینه‌‌های پرواز، هزینه‌ای مربوط به حمل‌ونقل و جابه‌جایی‌های درون‌شهری ازجمله، بلیت قطار و اتوبوس، بیمه مسافرتی و…

هزینه‌های اقامت

شامل هزینه‌های مربوط به اقامت در هتل یا مهمان‌سرا، اجاره کردن خانه، سوییت و آپارتمان

هزینه‌های روزانه

تمکن مالی آمریکا برای هزینه‌های روزانه، شامل خوردوخوراک، خرید‌های روزانه، تفریحات، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیگر فعالیت‌های توریستی است.

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی

جهت دریافت گواهی تمکن مالی، لازم است که ابتدا، یکسری مدارک را به بانکی که در آن موجودی بیشتری دارید، ارائه داده و تقاضای صدور این گواهی را نمایید. این مدارک، عبارت‌اند از:

  • اصل یا کپی پاسپورت تقاضادهنده
  • کارت ملی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی
  • اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی

پروسه اخذ تمکن مالی ایالات‌متحده آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

به‌طورکلی، بر اساس قوانین کشور ایالات‌متحده آمریکا، برای درخواست اقامت در این کشور از طریق تمکن مالی، باید شرایطی را پذیرفته و رعایت نمایید. واجد شرایط بودن جهت مهاجرت و اجازه اقامت طولانی با تمکن مالی آمریکااز طریق سرمایه‌گذاری،به شرح زیر است:

  • شما باید حتماً به مدت 5 سال، در آمریکا زندگی کنید.
  • برای حمایت از خود، باید دارای منابع مالی مناسبی باشید. ضمن اینکه اگر همراه یا بستگانی دارید، باید اثبات کنید که هزینه‌های کافی برای تأمین آن‌ها را نیز دارید.
  • باید تقریباً به زبان رسمی آمریکا، مسلط باشید و در این زمینه، مدارکی ارائه دهید.
  • باید از حداقل دانش‌بنیادی در مورد سیستم حقوقی و اجتماعی و شیوه زندگی در آمریکا، برخوردار باشید.
  • مکانی برای اسکان خود و خانواده داشته باشید.

تمکن مالی ایالات‌متحده آمریکا؛ پلی به‌سوی مهاجرت

لازم است بدانید که هرکدام از کشورها، برای مهاجرت و اقامت، قوانین مخصوص به خود را دارند. برای مهاجرت به آمریکا نیز 5 راه قانونی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به کار، ازدواج، تحصیل، سرمایه‌گذاری و…، اشاره کرد و برای هرکدام از آن‌ها، نیازمند تمکن مالی آمریکا هستید. تمکن مالی، یکی از مدارک مهم و ضروری است که برای دریافت ویزای بسیاری از کشور‌ها ازجمله، آمریکا، ضروری است. این گواهی، درواقع سندی است که نشان می‌دهد یک فرد برای زندگی و تحصیل، توانایی مالی لازم را دارد. بنابراین، اگر برای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و…، تصمیم دارید به آمریکا مهاجرت کنید، باید این سند را که نشان‌دهنده توان مالی کافی شما برای زندگی در آمریکا است را داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x